کنسرت خوانندگان معروف قدیمی و جدید ایرانی در جده عربستان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

کنسرت خوانندگان معروف قدیمی و جدید ایرانی در جده عربستان

  • ۹۷۳

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با هواپیمای VIP تعدادی از خوانندگان شناخته شده نسل قدیم و جدید ایرانی را از لس آنجلس و ترکیه به عربستان برد تا در جده کنسرت برگزار کنند. 

مدتی که یک ماموریت مشخص در مورد ترمیم وجهه عربستان در سطح افکارعمومی مردم ایران در جریان است. خصوصا این ماموریت در تلاش است تا آن بخش از جامعه را که احساسات ناسیونالیستی دارند هدف قرار دهد.

بن سلمان برای پیوند خوردن با اپوزیسیون ایرانی ضدجمهوری اسلامی یک مشکل ریشه‌ای و همیشگی داشت. چراکه بخش اعظم این اپوزیسیون از عقاید ناسیونالیستی بهره می‌بردند که ریشه‌های آن به دوران محمدرضا شاه پهلوی باز میگشت. دورانی که به آن افتخار می‌کنند که در آن آل سعود در سرزمین حجاز در شرایط سخت زندگی می کردند اما ایرانیان فرهنگ و تمدن خود را به رخ جهان میکشیدند.

 

انتشار تصاویر حضور این خوانندگان در عربستان موجی از اعتراض را در فضای مجازی به همراه داشت. خواننده‌ای که پیشتر «خلیج همه‌فارس» را فریاد می‌زد، حالا به خاطر دلارهای سعودی حاضر است اعلام کند: «در عربستان اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است». بیش از دو سال است که بن‌سلمان تلاش می‌کند چهره‌ای متفاوت و امروزین از نظام آل سعود در عربستان ترسیم کند. اما جابه‌جا و مورد به مورد خوی بدوی‌گری او بیرون می‌زند. گاه با اره کردن خاشقچی و گاه با زندانی کردن و به بند کشیدن اعضای خانواده‌اش. با این حال چرا مامویت این خوانندگان مهم است؟

 

آیا عربستان بی‌دلیل این هزینه‌ها را متحمل می‌شود؟ آل سعود (وخصوصا بن‌سلمان) ایران را دشمن شماره یک خود در منطقه می‌داند. این دشمنی با شکست در حمله به یمن و جنگی که بیش از 5 سال است در جریان است، به کینه‌ای بزرگ برای بن سلمان تبدیل شده است. این کینه آنقدر برای بن‌سلمان مهم است که حتی به خاطرش حاضر شد در کنار اسرائیل علیه ایران بایستد و پشت به همه آرمان‌های اعراب در تمام این سالهای مبارزه با اسرائیل نمایند.

 

اما بن سلمان برای مقابله با جمهوری اسلامی یک مانع بزرگ بر سر راه خود دارد. آنهم احساسات ناسیونالیستی و ضدیت با عربستان در میان توده‌های مردم و خصوصا اپوزیسیون. به عنوان یک نمونه روشن نگاه کنید به اظهارات اردشیر زاهدی، داماد خانواده پهلوی که با وجود آنکه در سنین پیری به سر می برد همچنان از آن همه احساس ناسیونالیستی دوران پهلوی سرشار است. او به درستی از خطر بزرگ عربستان برای همه در این اواخر حرف زده است و ماموریت این خوانندگان دقیقا تغییر چهره عربستان در میان توده‌های مردم ایران است.

 

دو طیف در حال ضربه زدن به ایرانیت در ایران هستند. یک دسته آنهایی هستند که سوریه را از خوزستان برای ایران مهم‌ می‌دانند و دسته دوم همینها که سعی می‌کنند از محمدبن سلمان چهره‌ای دموکراتیک، امروزین و دوست مردم ایران بسازند. نگارنده به جد معتقد است که در سطح حاکمیت و دولت می بایست تلاش شود تا از سطح تخاصم با عربستان کاسته شود. اما در عین حال هرگز نباید خطری که عربستان برای موجودیت ایران دارد ذره‌ای برای مردم امروز و نسل آینده ما کاسته شود. ایران می‌تواند در سایه اشتباهات خودمان که سوریه و عراق را مهمتر از کشور خودمان تلقی می‌کنیم و تلاش ماموران فرهنگی عربستان، یکبار دیگر محل تاخت و تاز سعودی ها شود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود