اسکان مسافران نوروزی در استان گیلان ۱۲۳ درصد افزایش یافت :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

اسکان مسافران نوروزی در استان گیلان ۱۲۳ درصد افزایش یافت

  • ۵۵۱

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: تعداد مهمانان مقیم در گیلان امسال ۹۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر بود که ۱۲۳ درصد رشد دارد.

 

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آماری از ورود مسافران به استان گیلان اظهار داشت: 906 هزار و 527 دستگاه خودرو از آغاز سفرهای نوروزی به استان گیلان سفر کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 33 درصد افزایش دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: بیش از 4 میلیون و 717 هزار و 837 مهمان به گیلان سفر کردند که نسبت به سال گذشته 32.5 درصد افزایش دارد؛ تعداد مهمانان مقیم در گیلان نیز 907 هزار و 685 نفر بود که 123 درصد رشد دارد.

آذرپور با بیان اینکه امسال استان گیلان میزبان 252 نفر مهمان خارجی از کشورها و قاره‌های دیگر جهان نیز بود خاطرنشان کرد: همچنین 192 هزار و 622 نفر از گردشگران از مناطق دیدنی و تاریخی گیلان بازدید کردند که این رقم رشد 51 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به ازدیاد حجم ورودی مسافران به استان گیلان استاندار دستگاه‌های مختلف نظیر ورزش و جوانان، امور اوقاف و آموزش و پروش را مکلف کرد تا از کلیه امکانات قابل سکونت خود برای اسکان مسافران استفاده کنند و 130 نقطه در استان برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ابراز داشت: از طرفی 51 نقطه در گیلان برای برگزاری برنامه‌های نوروزی در نظر گرفته شد تا مراسمات آیینی، بومی و سنتی در این مکان‌ها برای مهمانان نوروزی برگزار شود.

آذرپور با بیان اینکه در 38 نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها نمایشگاه‌هایی راه‌اندازی و بیش از 500 غرفه صنایع‌دستی در آن ایجاد شد گفت: در این نمایشگاه‌ها راهنمایان گردشگری نیز راهنمایی‌های لازم را به گردشگران ارائه‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌وطنان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه 09629 اطلاع‌رسانی کرده و از راهنمایی این سامانه بهره‌مند شوند افزود: هم‌وطنان برای طرح انتقادات و شکایات خود می‌‌توانند با شماره تلفن 01333618465 تماس حاصل کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود