اسباب بازی های که نباید برای کودکان خود بخریم :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

اسباب بازی های که نباید برای کودکان خود بخریم

  • ۱۰۲

دانشمندان ثابت کرده‌اند که هیچ‌چیز برای کودک بهتر از یک اسباب‌بازی نیست. اسباب‌بازی‌ها به رشد توانایی‌های خاصی در کودکان کمک می‌کند. در روند بازی، توانایی‌های ذهنی کودک رشد می‌کند و حافظه او بهبود می‌یابد، اما بسیاری از انواع اسباب‌بازی‌ها به دلیل تاثیرات‌شان بر کودکان موردانتقاد قرار گرفته‌اند. بازی با اسباب‌بازی‌های جنگی ازجمله تفنگ، شلاق، سپر، تانک، تیرکمان و شمشیر ازجمله اسباب‌بازی‌های چالش‌برانگیزی است که درباره تاثیرات آن‌ها بر روح و روان کودکان اطلاعات کمی داریم.

بچه‌ها با داشتن شمشیر احساس قدرت می‌کنند

گاهی میزان علاقه کودکان به انجام بازی‌های تفنگی و جنگی در حدی است که آن‌ها تمایل دارند حتی با خانه‌سازی و لگوهای خود، تفنگ و ابزار جنگی درست کنند؛ یکی از دلایل گرایش کودکان به انجام این بازی‌ها، خودمحور بودن آن هاست. کودکان در بیشتر دوران کودکی به‌ویژه در چهار تا پنج ‌سالگی دچار افکار خودمحوری می‌شوند. آن‌ها تمایل دارند کنترل اوضاع محیطی را در دستشان بگیرند و بر روی والدین، اطرافیان و دوستان خودشان کنترل پیدا کنند؛ برحسب همین خودمحوری، یکی از ابزارهایی که کودکان می‌توانند کنترل را اعمال کنند و قدرت خودشان را نشان دهند، داشتن اسلحه، شمشیر و سپر است.

 بازی‌های جنگی بر روان کودکان تاثیر منفی می‌گذارد

بازی‌های جنگی می‌تواند بر روان بچه‌ها تاثیر بدی داشته باشد. این بازی‌ها، خودمحور بودن، احساس قدرت و تمایل به کنترل محیط اطراف را در آن‌ها تقویت می‌کند. گاهی اوقات افراد به دلیل آسیب‌های دوران کودکی دوست دارند دیگران یا خودشان را آزار دهند و همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از وسایل جنگی ازجمله تفنگ برای آن‌ها جذاب به نظر برسد، اما علاقه به استفاده از وسایل جنگی در کودکان می‌تواند حس حداقلی از سادیسم و مازوخیسم را که به دلیل آسیب‌های دوران کودکی وجود داشته،تقویت کند و باعث شود خشونت در آینده این افراد بیشتر دیده شود.

 برای کودک‌تان اسباب‌بازی جنگی نخرید

 

بازی یک تمرین برای آینده است که در تمام موجودات وجود دارد، اما قطعاً اسلحه، شمشیر، شلاق و ...، کاربردی در زندگی آینده و روزمره انسان‌ها نخواهد داشت بنابراین ما باید تا جایی که امکان دارد مانع شویم که کودک صحنه‌های جنگی و خشن را تماشا کند و باید استفاده از این وسایل بازی را برای کودک ممنوع کنیم. والدین باید بدانند استفاده از وسایل جنگی می‌تواند بر روی جنبه‌ای از ناخودآگاه کودکان که اساس ناخودآگاه بزرگ‌سالی می‌شود، تاثیر بگذارد بنابراین باید بر ناخودآگاه کودکانشان مدیریت داشته باشند و نباید با استفاده از این وسایل بازی، آن‌ها را آماده آسیب زدن به خودشان و دیگران در آینده کنند

دیدگاه خودتان را درباره این مطلب به اشتراک بگذارید 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود