کشف خمره تاریخی در یکی از گورستان‌های گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

کشف خمره تاریخی در یکی از گورستان‌های گیلان

  • ۶۱۷

معاون میراث فرهنگی،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: یک خمره چند صد ساله حین واکاوی و عملیات باستان شناسی در یکی از گورستان های استان در شهرستان بندر انزلی کشف شده است.

ولی جهانی معاون میراث فرهنگی،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان بعد از ظهر پنجشنبه با بیان اینکه، به منظور پیشگیری از سوء استفاده احتمالی حفاران غیر مجاز از بیان محل دقیق کشف این خمره معذوریم اظهار کرد: بررسی این خمره سفالی می تواند اطلاعات جدیدی در خصوص نحوه زیست مردمان این سرزمین در اختیار باستان شناسان قرار دهد.

معاون میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: به نظر می رسد مورد استفاده این خمره ذخیره سازی آذوقه بوده است اما اطلاعات دقیق در خصوص دوره و کاربری این اثر مکشوفه پس از بررسی کارشناسان اعلام می شود. 

طی چند ماه اخیر نیز قدیمی‌ترین آسیاب‌های گیلان در روستای دارستان رودبار شناسایی شدند. در ساخت این آسیاب‌ها از مصالحی نظیر سنگ و ساروج استفاده شده است و معماری و جانمایی آنها به گونه‌ای بوده که از شیب زمین منطقه به بهترین شکل بهره برداری شود. 

گیلان دارای یک هزار و ۲۱۸ اثر ثبت شده در فهرست آثار میراث ملی است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود