ژاپن داروی ضد کرونا را مجانی در اختیار جهانیان قرار خواهد داد :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

ژاپن داروی ضد کرونا را مجانی در اختیار جهانیان قرار خواهد داد

  • ۸۰۹

دولت ژاپن قصد دارد به کشورهایی که درگیر همه گیری جهانی ویروس کرونا هستند داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می شود را به صورت رایگان ارائه کند.

شبکه خبری «ان. اچ. کی» روز شنبه گزارش کرد: آزمایش‌های بالینی داروی آویگان در حال حاضر در ژاپن در دست انجام است تا موثر بودن و ایمنی آن برای استفاده بالقوه در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا سنجیده شود.

 

«سوگا یوشیهیده» دبیر اول کابینه ژاپن در این ارتباط به خبرنگاران گفت که دولت تا کنون از حدود ۳۰ کشور درخواست‌هایی را برای این دارو دریافت کرده است.

 

او گفت دولت برنامه دارد در حالی که با کشورهای درخواست کننده در حال گفت و گو است آزمایش‌های بالینی آویگان را نیز گسترش دهد.

 

این مقام دولت ژاپن افزود که دولت این دارو را به هر یک از کشورهای متقاضی به‌اندازه نیازشان به طور رایگان ارائه خواهد کرد.

 

پژوهشگران چینی می‌گویند موثر بودن داروی آویگان در آزمایشی‌های بالینی انجام شده بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا اثبات شده است این داروها را یک شرکت مواد شیمیایی ژاپنی تولید کرده است.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۱۶۰ تن فوت شده و ۲۲۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

 

#باهم_شکستش_می‌دهیم

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود