پامپئو الان که ایران درگیر کرونا است بیشتر باید فشار بیاوریم :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

پامپئو الان که ایران درگیر کرونا است بیشتر باید فشار بیاوریم

  • ۷۹۴

حمایت وزیر خارجه آمریکا از تشدید تنش در بحبوحه شیوع کرونا در ایران...

جواب تویتری دکتر ظریف به ادعای رئیس جمهوری آمریکا

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی امروز شنبه مدعی شده وزیر خارجه این کشور در نشستی در کاخ سفید از تشدید تنش با ایران در بحبوحه شیوع کرونا حمایت کرده است با این استدال که ایران فعلا درگیر کروناست و این فشار او را پای میز مذاکره مستقیم می‌آورد.

 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی در کاخ سفید از تشدید تنش با ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حمایت کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته پنجشنبه هفته گذشته قبل از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بابت شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد داخل کاخ سفید مباحثه‌ای جدی بین ترامپ و مشاوران ارشد او بر سر موضوعی کاملاً متفاوت در جریان بود: اینکه آیا ایالات متحده باید اقدام نظامی علیه ایران را تشدید کند یا خیر.

 

یک گروه از جمله مایک پامپئو و «او براین» از این دیدگاه حمایت می‌کردند که بابت حمله راکتی چند روز قبل‌تر به یک پایگاه آمریکا در عراق پاسخی قاطع به ایران داده شود. استدلال این گروه این بود که دادن پاسخی سخت در زمانی که مسئولان در ایران سرگرم مبارزه با ویروس کرونا هستند می‌تواند ایران را مجاب به مذاکره مستقیم با آمریکا کند.

 

اما «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این مسئله مخالفت کردند.

 

نیویورک‌تایمز نوشته پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی آمریکا شواهد کافی در اختیار نداشتند که حملات انجام‌شده به پایگاه‌های آمریکا به دستور ایران انجام شده و به همین جهت هشدار دادند که انجام حمله‌ای در مقیاس بزرگ می‌تواند آمریکا را وارد جنگی گسترده‌تر با ایران کند.

نیویورک‌تایمز نوشته در نهایت در آن جلسه دیدگاه نظامی‌ها غالب شد و ترامپ دستور حمله به پنج انبار تسلیحات گرو‌های هم‌پیمان ایران در داخل عراق را دارد.

 

نیویورک‌تایمز نوشته این خبر را بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰ نفر نفر از مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، عراق و مقام‌های کشورهای غربی تنظیم کرده است.

 

گفتنی است که هفته پیش حملات مختصر و راکتی به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق شکل گرفت که آمریکایی ها آن را به نیروهای نزدیک به ایران منتصب کردند. ولی عراقی ها آن را عملیاتی دست ساز خود آمریکایی ها دانستند تا دستاویزی برای ادامه تجاوزاتشان باشد.

جواب وزیر امور خارجه ایران به ادعای رئیس جمهوری آمریکا درباره تحریم نبودن دارویی ایران

 توئیتر فارسی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه غذا، دارو و کمک های بشردوستانه تحریم نیستند پاسخ داد .

 

در توییتر فارسی وزارت خارجه ایران آمده است:

 

«ایرانیان و آمریکاییان عزیز!

یک یادآوری دوستانه:

اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌تان یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید و ارسال یک بسته قرص ادویل(مسکن) ، یک کیلو عدس یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید، مدارک آن را برای وزارت امور خارجه آمریکا بفرستید.»

 

روز گذشته ‏ توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا در توییتی دروغ،سخیف و مزدورانه نوشته بود :

« ایرانیان عزیز،

یک یاد آوری دوستانه:

غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه تحریم نیستند»

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود