مرگ 35 قلاده فک خزری :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

مرگ 35 قلاده فک خزری

  • ۶۵۴

از ابتدای سال لاشه ۳۵ قلاده فک خزری در استان‌های مازندران و گیلان کشف شده است.

امیر صیاد شیرازی مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری با بیان اینکه لاشه ۳۵ قلاده فک خزری از ابتدای امسال تاکنون در سواحل جنوبی دریای خزر کشف شده است اظهار کرد: این لاشه‌ها از جویبار در استان مازندران تا آب‌های ساحلی استان گیلان کشف شده است.

او افزود: هیچ تلفاتی از فک‌های خزری در استان گلستان تاکنون گزارش نشده است.فک خزری

مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری با بیان اینکه تعداد لاشه‌های کشف شده از فک‌های خزری در مقایسه با هفته های گذشته کمتر شده است، ادامه داد: ماه گذشته روزانه یک تا دو لاشه فک خزری در سواحل جنوبی دریای خزر کشف می‌شد اما در دو روز گذشته لاشه هیچ فوکی در این مناطق کشف نشده است.

امیر صیاد شیرازی گفت: آخرین لاشه فک خزری سه روز قبل در آب‌های ساحلی بندر انزلی در استان گیلان از آب بیرون کشیده شد که چون زمان طولانی از تلف شدن این حیوان گذشته بود قابل بررسی‌های آزمایشگاهی نبود.

 

ابهام در علت مرگ فک‌ها

مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری با بیان اینکه نمونه برداری های آزمایشگاهی از لاشه‌های تقریبا سالم انجام و به سازمان دامپزشکی ارسال شده است، گفت: در تماسی که با مسئولان این سازمان گرفته شده بود آن‌ها ابتلای فک های خزری تلف شده به آنفلوآنزای فوق حاد را رد کردند.

امیر صیاد شیرازی گفت: برای یافتن علت اصلی تلف شدن فک های خزری آزمایش‌های میکروبی و بررسی آلاینده‌ها یا سموم نیز در حال انجام است که به دلیل زمان بر بودن این آزمایش‌ها باید منتظر اعلام رسمی سازمان دامپزشکی بود.

او افزود: از دو لاشه فک خزری که اخیرا در تور صیادان گرفتار و خفه شده بودند نیز نمونه برداری‌هایی انجام و برای بررسی‌ به سازمان دامپزشکی ارسال شده است.

مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری گفت: با توجه به منفی بودن ابتلای فک های خزری تلف شده به آنفلوانزای فوق حاد به نظر می‌رسد علت تلف شدن این جانوران را در جای دیگری باید جستجو کرد.

شیرازی به برگزاری مانور مشترک جمهوری آذربایجان با ترکیه و پاکستان در دریای خزر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر محتمل‌ترین علت تلف شدن فک های خزری برگزاری مانور نظامی و تبعات آن روی این گونه جانوری است.

او افزود: مقرر شده است سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت خارجه کشورمان مکاتباتی داشته باشد تا ابعاد این مانور بررسی شود.

مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری با بیان اینکه این مرکز با گروه‌های علمی کشور‌های حاشیه دریای خزر که در خصوص فک های خزری فعالیت می‌کنند همکاری‌های دارد، گفت: بنا به گفته این متخصصان تلفات فک های خزری در سایر کشور‌های حاشیه دریای خزر مشاهده نشده است.

فُک خَزَری تنها پستاندار دریای خزر است که در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود