مرغابی سانان پیش قراولان پرندگان مهاجر در گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

مرغابی سانان پیش قراولان پرندگان مهاجر در گیلان

  • ۵۱۶

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیشتر پرندگان مهاجری که تاکنون به زیستگاه های زمستان گذران استان وارد شده اند، از نوع مرغابی سانان هستند.

ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا از ورود پرندگان مهاجر به زیستگاه های مختلف استان خبر داد و گفت: مرغابی سانان بیش از دیگر پرندگان تاکنون برای مهاجرت در زیستگاه های استان فرود آمده اند.

 

وی افزود: خوتکا، چنگر، پرندگان شکاری از جمله پرندگانی هستند که تاکنون به استان گیلان وارد شده اند و زیستگاه های ارزشمند گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده اند.

 

اکبری پور با اشاره به اینکه معمولاً پرندگانی که فصل جوجه آوری خود را در سیبری سپری می‌کنند، نیمه پائیز هرسال با آغاز فصل سرما و یخبندان در سیبری و اروپای شمالی به آبگیرها و تالاب‌های جنوبی‌تر کوچ می‌کنند و یکی از خط‌های مسیر مهاجرتشان به سمت جنوب دریای خزر و به‌خصوص تالاب‌های استان گیلان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر پرندگان گیلان در تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق فرود آمده اند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: با توجه به بارندگی بودن آب و هوای گیلان، مهاجرت پرندگان بیش از سال گذشته به نظر می رسد و متخلفین فکر می کنند که شکار شروع شده است.

 

وی یادآور شد: هنوز هیچ مجوز شکاری صادر نشده است و کسی حق ندارد برای شکار پرندگان اقدام کند. در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

 

موردی از آنفلوانزای پرندگان در گیلان مشاهده نشده است

 

اکبری پور در خصوص رصد آنفلوآنزای پرندگان ادامه داد: هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در گیلان مشاهده نشده است.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در حال حاضر بازارهای محلی استان از جمله بازارهای محلی انزلی، تولم شهر و چمخاله صورت محسوس و نامحسوس رصد می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه از جوامع محلی انتظار می رود مشارکت های بیشتری برای حفاظت از پرندگان مهاجر را داشته باشد، تصریح کرد: اگر چه وضعیت اقتصادی جوامع محلی چندان مطلوب نیست اما با توجه به طبیعت دوستی این افراد خواستار ارتقای حساسیت شان نسبت به مراقبت از پرندگان مهاجر هستیم تا بتوانند روزگار خوبی را در استان مان سپری کنند.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر در گیلان فرود آمده اند و جمعیت پرندگان مهاجر در سالجاری پس از سرشماری های دقیق در سالجاری اطلاع رسانی خواهد شد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود