شکار بی رحمانه قوهای سپید گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

شکار بی رحمانه قوهای سپید گیلان

  • ۸۱۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکار بی ‌رحمانه قوهای گیلان با قلاب ‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است.

ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ممنوع بودن شکار در سال‌جاری گفت: متاسفانه تخلفات شکار افزایش یافته است و به همین دلیل سازمان محیط زیست استان نیز کشت و کنترل را بیشتر کرده است.

وی افزود: هیچ پروانه شکاری امسال صادر نشده است، اما برخی متخلفین همچنان برای شکار وارد عرصه‌ها می‌شوند و در صورت مشاهده با این امر برخورد جدی خواهیم کرد.

اکبری‌پور ادامه داد: تخلفات شکار در شهرستان‌های انزلی، رشت، لاهیجان صومعه‌سرا و لنگرود بیش از دیگر شهرستان‌های گیلان است.

وی در ادامه با اشاره اینکه شکارچیان متخلف مرغابی سانان را بیش از دیگر پرندگان مهاجر استان شکار می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شکار قوهای گیلان نیز بیش از گذشته مورد توجه سودجویان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: قوها معمولا برای تغذیه وارد آبگیرها می‌شوند در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و به همین دلیل مورد شکار شکارچیان بی رحم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ممنوع بودن شکار قو افزود: جریمه شکار قو بسیار سنگین است از مردم تقاضا داریم با قوها مهربان باشند و با متخلفین در این زمینه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه قوهای مهاجر از سیبری به اکوسیستم‌های گیلان آمده‌اند، خاطرنشان کرد:جمعیت قوی‌های امسال بیشتر از سال گذشته است و دلیل آن می‌تواند، سرمای هوا و شرایط زیستی مناسب در تالابهای استان باشد.

وی با بیان اینکه اغلب شکارچیان و خریداران قوهای گیلان بومی هستند، تاکید کرد: متاسفانه گزارشاتی می‌رسد که در بازار تولم‌شهر صومعه‌سرا و بازار لنگرود پرندگان مهاجر و قو به فروش می‌رسد تا در خورشت مورد استفاده قرار بگیرند، که البته ما رصد می‌کنیم تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دیده می‌شود که طبیعت دوستان، پرندگان مهاجر زنده را در بازارهای محلی خریداری و در طبیعت رها می‌کنند که جای بسی تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه قوهای گیلان تا فروردین ماه در اکوسیستم‌های استان حضور خواهند داشت، افزود: شکار برخی از سودجویان بی‌رحم قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است و انتظار داریم همه با قوها مهربان باشند و به گرمی از این پرندگان زیبا در استان پذیرایی کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود