سوئَه چالَه suwachala / ماسال :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

سوئَه چالَه suwachala / ماسال

  • ۶۵۴

سوئه چاله، ییلاقی زیبا و بکر در جنوب شهر ماسال است؛ شهری در ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۵۵ کیلومتری شمال غرب رشت، مرکز استان گیلان. ماسال تا تهران، حدود ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود چهار ساعت و نیم رانندگی کنید. این شهر، دومین شهر مرتفع استان گیلان پس از رودبار است.

ییلاق

ییلاق سوئه چاله یا سوچاله، معروف‌ترین ییلاق ماسال پس از اولسبلنگاه است. این ییلاق در ۳۳ کیلومتری جنوب ماسال و در فاصله ۱۹۰۰ متری از سطح دریا در میان کوه‌های سرسبز و مه آلود قرار دارد. سوئه چاله تنها چهار کیلومتر بالاتر از اولسبلنگاه است.

برای رسیدن به ییلاقات ماسال، باید از طریق جاده قزوین - رشت به‌سمت رشت حرکت کنید. قبل از رسیدن به رشت در حدود ۲۰ کیلومتری آن، به‌سمت جاده فومن بپیچید تا پس از عبور از فومن و سپس صومعه‌سرا به روستای کلیدبَر برسید. مسیر را به‌سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید و سپس به‌سمت ماسال برانید. پس از ورود به شهر ماسال و عبور از بلواری بلند، به جاده ییلاقات ماسال می‌رسید؛ جاده‌ای پرپیچ و خم که با وجود درختان سر به‌فلک کشیده، آبشارها، ییلاق‌های بکر و دکه‌های کنار جاده، گذر زمان را از یاد شما می‌برد.

پس از حدود یک ساعت رانندگی در جاده کوهستانی ییلاقات ماسال و عبور از ییلاق خردول به هتل فردین معصومی و ییلاق اولسبلانگاه می‌رسید. این هتل را رد کنید تا پس از یک مسافت کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای به سوئه چاله برسید

معنی سوئه چاله در زبان محلی، مکانی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می‌روید

سوئه چاله گیلان با مناظر زیبا و چشم‌نواز و خانه‌هایی چوبی، منطقه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در فصول گرم سال است. این ییلاق از دور شبیه یک گودی است که شباهت زیادی به زین اسب دارد. «سو» در زبان محلی تالشی به‌معنای گلپر است؛ گیاهی که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل، معنی سوئه چاله در زبان محلی، مکانی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می‌روید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود