دمای گیلان از شنبه کاهش پیدا می‌کند :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

دمای گیلان از شنبه کاهش پیدا می‌کند

  • ۶۸۴

معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از روز شنبه بتدریج با نفوذ و تقویت سامانه بارشی و سرد ،شاهد کاهش دما به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتی گراد تا یکشنبه در استان خواهیم بود.

 

شبنم هادی نژاد معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده وجود جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه است؛ بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده به طور معمول ابرناکی، بعضی نقاط بارندگی پراکنده و احتمال رعد و برق در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود

وی اظهار کرد: به تدریج از روز شنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی و سرد ، ضمن ابرناکی ، مه آلود شدن هوا، کاهش دما به طور محسوس بین ۵ تا ۱۲ درجه، بارندگی و وزش باد( گاهی شدید و خیلی شدید ) ، رعد و برق ،احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر احتمال بارش برف تا روز یکشنبه پیش بینی می شود .

وی اضافه کرد: براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز جمعه کمی تا نیمه ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارندگی پراکنده و برای روز شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش دما به تدریج بارندگی و وزش باد( گاهی شدید و خیلی شدید) به ویژه بعد از ظهر و شب و رعد و برق خواهد بود.

هادی نژاد ادامه داد: روز یکشنبه نیز آسمانی ابری و مه آلود ، کاهش نسبی دما ، بارندگی و وزش باد( گاهی شدید). ، احتمال رعد و برق ، ارتفاعات بالای دو هزار متر بارش برف و بتدریج از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و کاهش ابر در استان مورد انتظار است.

وی بیشینه و کمینه دمای استان را طی شبانه روز گذشته در استان را برای منجیل و رشت با ۲۴ درجه و دیلمان هفت درجه سانتی گراد عنوان کرد.

هادی نژاد گفت: دمای شهر رشت نیز بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: همچنین طی فعالیت این سامانه بارشی؛ آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی ، خسارت به سازه ها ، لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه دور از انتظار نیست.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود