جنگل فندق‌لو :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

جنگل فندق‌لو

  • ۵۶۸

جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک استان های گیلان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ذخیره‌گاه ژنتیکی جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک این استان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گفته او این موضوع در جلسه شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث طبیعی کشور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

جنگل فندق‌لو به عنوان یکی از مواریث طبیعی ارزشمند شمال غرب کشور شناخته شد که به طور مشترک در استان‌های گیلان و اردبیل واقع است و مهمترین ذخیره‌گاه فندق کشور نیز به شمار می‌رود.

با توجه به برداشت بی‌رویه و قطع درختان این جنگل ارزشمند به ویژه به منظور تهیه ذغال ثبت ملی آن گامی بلند به منظور حفاظت و حمایت از این میراث طبیعی منطقه خواهد بود.

بر اساس ماده یک قانون حفظ منابع طبیعی و ذخایر جنگلی؛ قطع درختان جنگل‌های فندق‌لو که جزء ذخایر جنگلی کشور است، ممنوع بوده و با توجه به قرارگیری آن در منطقه جنگل‌های هیرکانی حفاظت و صیانت از آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

ثبت ملی جنگل فندق‌لو همچنین می‌تواند نقش مؤثری در توسعه گردشگری پایدار با تکیه بر اصول اکوگردشگری و طبیعت‌گردی مسئولانه ایفا کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود