بازداشت مومو ها در چند شهر ایران :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

بازداشت مومو ها در چند شهر ایران

  • ۶۹۶

گفته شده است که "مومو" در ایران قربانی گرفت. "مومو" همان عروسک فضای فضای مجازی است. چهره ای ترسناک و پیام هایی دلهره آور که افراد را به یک چالش دعوت می کنند. چالشی که می تواند منجر به مرگ شود.

مومو فعالیت یک هکر است. از آنجایی که مرگ کودک اهوازی به برنامه ی این هکر منسوب شده ، برخی از خانواده ها اظهار نگرانی کرده اند. برای رفع این نگرانی ها، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، با رکنا گفت و گو کرد.

سرهنگ پاشایی گفت: در وهله اول باید بگویم که مومو در ایران قربانی نداده است. برای آن کودکی هم که اعلام شده کشته شده ، هنوز هیچ شکایتی نیامده است. بنابراین هیچ ارتباطی بین ایشان و قضیه مومو احساس نشده است.

 

شایعات به خاطر قضاوت چند کارشناس است

 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه قضاوت برخی کارشناسان باعث ایجاد شایعات شده است.در خودکشی دو دختر خانم در اصفهان هم چنین مبحثی مطرح شد که درگیر چالشی که آن زمان نهنگ آبی بود شده اند که مرتبط نبود. این خبر مربوط به دوسال پیش است و ما هر چه پیش آمدیم دیدیم که این دو با هم هیچ ارتباطی نداشتند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، اشاره کرد: چالش مومو از بستر چالش نهنگ آبی در بستر کشور اتفاق نمی افتد. بازی نهنگ آبی در کشور ما بالا نمی آید یا به اصطلاح دمو نمی شود.

 

خطری خانواده ها را تهدید نمی کند

 

سرهنگ پاشایی گفت: الآن یک عده می خواهند ژست های خاص فضای مجازی را تقلید کنند. همانطور که قبلا بچه ای می رفت زنگ در خانه ها را می زد و فرار می کرد، امروز هم یک سری از جوانان، برای شوخی و خنده یا عرض اندام، ایجاد آزار و اذیت یا اضطراب، اینکارها را می کنند. امروز هم یک سری شماره تلفن( نوجوان) ، بر تصویر پروفایل خود عکس این صورت شیطانی را گذاشته اند. تماس می گیرند و باعث اذیت و آزار خانواده ها می شوند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، تاکید کرد: هیچ خطری خانواده ها را تهدید نمی کند.

 

لزوم استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی به خاطر خطرات نوع خارجی 

 

وی در پاسخ به این پرسش که « آیا ما به آن چرخه تماس ها وصل نشده ایم؟ » گفت: نه. این می تواند طراحی یک ربات توسط یک هکر باشد و هیچ اتفاق بدی نمی افتد. متاسفانه امروز کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. ما همیشه صحبت کردیم که در نظام استفاده از شبکه های اجتماعی سن رعایت شود. بعضی 14 سال، بعضی 15 سال، بعضی 18 سال. الان چه بخواهیم و چه نخواهیم، آموزش مدارس به دانش آموزان از طریق تلفن همراه است، زیرا آموزش آنلاین است. شاید اپلیکیشن شاد ایراداتی داشته باشد، اما بهترین و امن ترین بستر آموزش همگانی این است. لازم است معلمان و والدین التزام به اپلیکیشن شاد را رعایت کنند. یعنی بیان داخل پیام رسان های داخلی.

 

سرهنگ پاشایی، در پاسخ به این پرسش که « پیام رسان های داخلی نشان دادند کشش آن همه کاربر را ندارند.» گفت : چرا دارند. شاد ارائه دهنده نسخه ای از واتساپ است. شاید یک سری ایرادات داشته باشد ولی مخاطرات این نرم افزارهای خارجی نمی ارزد که شاد را ول کنیم.

 

اولیای مدرسه تنظیمات واتساپ را به دانش آموزان یاد دهند

 

وی افزود: اگر فرزندانتان از شبکه های اجتماعی دیگر هم استفاده می کنند، می توانید تنظیمات اولیه ی گوشی خود را به بچه هایتان یاد دهید. خیلی ساده است و اینطوری، تنها کانتکت های شما و کسانی می توانند به شما پیام دهند که از دوستان شما هستند. دیگران نمی توانند فرزندان شما را در گروه های ناشناخته عضو کنند. این را به فرزندانتان یاد دهید. رو واتساپ هم این امکانات است. این را حتما اولیای مدرسه برای دانش آموزانشان انجام دهند. حتما تنظیمات اولیه را به آنها یاد دهند.

 

دستگیری و شناسایی « مومو کاربران » در چند استان

 

پاشایی تاکید کرد: پیام هایی که در این زمینه به دانش آموزان ارسال می شود، چه پیام های تصویری یا صوتی، خانواده ها را نگران نکند. این چالش در حال اجرا شدن نیست. فقط یک سری مردم آزار هستند. دستگیری و شناسائی در چند تا استان داشتیم. پرونده در حال رسیدگی است. متاسفانه ژست های اجتماعی در فضای مجازی هست و چند وقت این هست و چند وقت دیگر می روند یک ژست دیگر را شروع می کنند. خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند و مطمئن باشند که هیچ اتفاقی برای فرزندانشان نمی افتد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود