افزایش 18 درصدی صید کلیکا در استان گیلان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

افزایش 18 درصدی صید کلیکا در استان گیلان

  • ۸۲۲

معاون صید شیلات گیلان گفت: صیادان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴ هزار تن کیلکا از سواحل استان صید کرده اند.

اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌ کل شیلات گیلان با اشاره به افزایش ۱۸درصدی صید کیلکا در استان، گفت:صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۴ تن کیلکا از سواحل استان صید کرده اند.

او افزود: از این میزان ۴ هزار و ۱۶۸ تن برای تولید پودر ماهی و برای مصارف دام، طیور و آبزی پروری راهی کارخانجات مربوطه شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گیلان، با بیان اینکه ۲۳۷ تن نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است، گفت: در مجموع ۴ درصد از کیلکا ماهیان صید شده برای مصرف انسانی استفاده می‌شود.

ایلدرم افزود : ۹۵ درصد از گونه‌های صید شده از نوع کیلکا معمولی بوده و ۵ درصد از نوع کیلکا آنچوی و کیلکا چشم درشت است.

او ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا را ۱۷۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی در روی اسکله صیادی ۵ هزار ۵۰۰ تومان و برای کارخانجات پودر ماهی ۴هزار و ۴۰۰ تومان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گیلان افزود: این کیلکا ماهیان با ۳۰ فروند لنج کیلکا گیر و ۲۱۴ صیاد در سواحل جنوبی استان از غرب بندرانزلی تا بندرکیاشهر در عمق زیر ۵۰ متر در طول شب صید می‌شوند.

ایلدرم با بیان اینکه ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است، گفت: تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

او تصریح کرد: فرمانده شناور‌های صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله‌های ماهی کیلکا را انجام می‌دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود