کوتاه قدترین مردم جهان :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

کوتاه قدترین مردم جهان

  • ۶۸۲

اگر برایتان سوال شده است که کوتاه قد ترین مردم جهان چه کسانی هستند، پاسخ کاملا ساده می باشد. دارنده این رکورد، جونری بالاوینگ از فیلیپین است که تنها 59.99 سانتی متر قد دارد.

با این وجود وقتی می خواهیم بفهمیم که به طور متوسط قد کوتاه ترین افراد جهان در کدام کشور زندگی می کنند، پاسخ کمی پیچیده تر می شود اما خوشبختانه طی تحقیقاتی که در طول سال های اخیر انجام شده، پاسخ را آسان کرده است.

 

این واقعیت که مردی از فیلیپین جزو کوتاه قد ترین فرد در جهان می باشد، یافتن پاسخ را در مسیر صحیحی قرار می دهد زیرا این کشور در لیست کشورهایی قرار دارد که کوتاه قد ترین افراد جهان را شامل می شود.

 

به گزارش worldatlas چنانچه در بخش سرگرمی آخرین خبر می خوانید در واقع، قد کوتاه ترین افراد در جهان در تیمور شرقی یا تیمور لسته (کشوری جزیره ای در جنوب شرقی آسیا) وجود دارند. متوسط قد افراد در این جزیره فقط 155. 47 سانتی متر است.

 

 

تعیین قد در جهان

جایی که در آن متولد شده اید در تعیین قد شما نقش بسزایی دارد. محققان قد میلیون ها انسان را در سراسر جهان بررسی کرده و سعی کرده اند تا تغییرات آن ها را طی سال ها بیابند. با بررسی نتایج این نوع تحقیقات، می توان فهمید که چگونه قد انسان ها در سراسر جهان تعیین می شود و در طول دهه ها تغییر کرده است.

 

جالب این جاست که ایرانیان در طول قرن 20 بیشترین رشد قدی را داشته اند. قد متوسط آن ها 16.51 سانتی متر افزایش یافته است و آن ها را از لیست قد کوتاه ترین کشورهای جهان خارج کرده است.

 

بسیاری از کشورهای آفریقا و آسیای جنوبی از قد متوسط و یکسانی برخوردار هستند زیرا بسیاری از این کشورها در زمینه بهداشت و تغذیه مشکل دارند و این امر می تواند بر ثابت بودن قد آن ها تاثیر بگذارد.

 

 

اهمیت ژنتیک

پیش از این در نمناک گفتیم که کشور هلند، قد بلند ترین افراد را شامل می شود که به طور متوسط قد آن ها 1.82 متر می باشد. این اندازه حدود 22.86سانتی متر بلند تر از متوسط افراد در تیمور شرقی (کشوری با قد کوتاه ترین افراد) است.

 

با این حال، مردم تیمور شرقی از سال 1896، زمانی که به طور متوسط تنها 1.52متر قد داشتند کمی رشد قدی داشته اند، هرچند در دوره ای حتی بلند تر نیز بودند اما در دهه 1970 قد آنان دوباره کاهش یافت.

 

 

درآن دوره، این کشور درگیر جنگ های داخلی و اشغال اندونزیایی بود که می توانست بر رشد متوقف شده تاثیر بگذارد.

یک اتفاق مشابه نیز در یمن رخ داد که باعث شد با مشکلات بسیاری روبرو شود.

با این حال، برخی از افراد تنها زمینه های ژنتیکی دارند که باعث می شود کوتاه تر از حد متوسط باقی بمانند.

اعتقاد براین است که بیش از 60 درصد قد افراد را ژنتیک تعیین می کند.

بنابراین اگر چه ممکن است دوره های خاصی را در گذشته، مقصر قد کوتاهی افراد در تیمور شرقی بدانیم اما دلیل کوتاهی افراد بیشتر مربوط به ژنتیک می شود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود