خواص خوردنی های سفره هفت سین :: ZIBAKENAR

مجله اینترنتی زیباکناری

خواص خوردنی های سفره هفت سین

  • ۵۰۰

یکی از زیباترین جلوه های نوروز سفره هفت سین است. سفره هفت سین یک مراسم فاخر است که اجزاء آن همگی ریشه گیاهی دارند و هر کدام نمایانگر و سمبل نیکی هایی است که افراد در سال پیش رو برای یکدیگر آرزو می کنند.
اکثر مواد غذایی مورد استفاده در این سفره، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که ضمن تقویت سیستم دفاعی بدن، جسم انسان را در بلند مدت در مقابل خطرات ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی محافظت می‌‌کند. اعتقاد ایرانیان بر این بوده این 7خوراکی توسط فرشتگان از بهشت به جهان خاکی فرود آمده‌اند.‌ 

سیب سفره هفت سین؛ مظهر سلامت
این میوه محبوب به واسطه نوع ترکیبات تشکیل دهنده آن نظیر ریبوفلاوین، ویتامین های C ، A و مواد معدنی مانند آهن ، منیزیم و پتاسیم اثر مثبتی بر روی طراوت پوست و رفع ناراحتی های شایعی مثل خشکی پوست، ترک خوردگی و رنگ پریدگی دارد.


سیر سفره هفت سین؛ پزشک طبیعی
سیر سرشار از ریزمغذی های مهم برای حفظ تندرستی نظیر آهن، کلسیم، منیزیوم، اسیدفولیک و ویتامین ث است. همچنین مقادیری از روی و ویتامین های گروه ب نیز در ترکیب آن یافت می شود.
برای سیر ، اثر ضد عفونی کننده ، اشتها آور، پایین آورنده فشارخون ، چربی و کلسترول بد و همچنین معالجه اسهال ، سردرد و سرگیجه ذکر شده است

سمنو، غذای ضد پیری
سمنو ارزش غذایی بسیاری دارد، جوانه گندم که عنصر اصلی تشکیل دهنده آن است حاوی ویتامین‌های‌A و E و B11 و B3 و B5 و B8 و B12 است. به‌علاوه سمنو فسفر ، روی، سلنیوم، آهن و مس دارد که برای بدن لازم است.
در گندمی که جوانه می زند، علاوه بر این که تمام این مواد به طور کامل حفظ می شود. اسید های نوکلییک RNA و DNA که به فراوانی در جوانه گندم وجود دارند در جلوگیری از پیری سلولها بسیار موثرند. سلنیم و منیزیم موجود در جوانه گندم در جلوگیری از انواع سرطان موثر است.


 سماق سفره هفت سین ؛ ضد گلو درد
رنگ میوه سماق قرمز و قهوه ای و طعم آن گس است. پس از رسیدن ، طعم آن ترش می شود.
سماق قابض و پاک کننده معده است و از انواع اسهال حاد و مزمن و خونریزی معده جلوگیری می کند. میوه تازه و نرسیده سماق سمی است، اما رسیده میوه و خشک شده آن سمی نیست وغرغره جوشانده سماق در درمان ورم گلو و برای محکم شدن لثه ها توصیه می شود.

سنجد، مقوی برای معده و بدن
میوه سنجد حاوی 2 نوع قند و هفت نوع چربی اشباع شده و نشده است که در طب سنتی به عنوان قابض و در درمان بیماری های دندان،لثه،اسهال و زخم معده کاربرد دارد.  میوه سنجد سر شار از ویتامین های A و B و حاوی کمی ویتامین K است.
سرکه
سرکه، عضو دیگری از هفت سین نوروز، حاصل بخشی از فرآیند تخمیر انگور و سرشار از اسید سیتریک است که مصرف آن موجب افزایش جذب کلسیم و سهولت هضم غذا می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اجاره ویلا در زیباکنار

اجاره ویلا سوئیت و هتل در زیباکنار 

شبی 400 تومان تا 4 میلیون تومان 

موقعیت مکانی عالی 

کنار ساحل و امکانات متفاوت 

جهت مشاوره - هماهنگی و رزرو با ما تماس بگیرید

☎️  09112696859 محسن سعیدپور

ورود