-
دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۴۴ ب.ظ
-
۹۱۹
وزیر آموزش وپرورش گفت: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و هنوز به ما اجازه بازگشایی مدارس نداده است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش وپرورش در گفتوگوی شبکه خبر با اشاره به اینکه دنیا با بزرگترین وقفه آموزشی مواجه شده است و بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ دانش آموزان با این موضوع مواجه هستند، اظهار کرد: آموزش تلویزیونی را در سه کانال طی ۲۸ نوبت از ۲ روز بعد از تعطیلات آغاز کردیم.
او ادامه داد: شبکههای انتخاب شده توزیع مناسبی دارد و انتخاب معلمان با توجه به مشکلات سفر ناگزیر صرفا از تهران و البرز انتخاب شدند که از میان معلمان برگزیده گزینش شدند.
وزیر آموزش و پرورش درباره زمان تداوم آموزش تلویزیونی گفت: تابع ستاد مدیریت کرونا هستیم و متناسب با پروتکلهای بهداشتی وزارت بهداشت و آمارگیری از استانها برای بازگشایی مدارس اقدام میکنیم که فعلا این اجازه به ما داده نشده است.
حاجیمیرزایی با بیان اینکه آموزش تلویزیونی آموزشی یکطرفه است، گفت: برای حفظ یکپارچگی در آموزش مجازی بر این شدیم تا شبکه ای یکپارچه برای این موضوع در نظر بگیریم و در حال بررسیهای فنی هستیم تا همین مدرسه در فضای واقعی را در فضای مجازی بازسازی کنیم؛ مدیر، معلم و دانشآموز وارد این فضا شده است و هر کدام از گروهها با درج کد ملی وارد مدرسه میشوند و تمام تلاشمان بر این است که تا نیمه فروردین پایههای اصلی این شبکه شاد شکل گیرد.
او بیان کرد: اگر تعطیلی مدارس به طول بیانجامد و تا پایان فرورین یا اوایل اردیبهشت تداوم داشته باشد زمانی ۴ تا ۶ هفتهای را بری مرور دروس در نظر میگیریم البته هر چه سال تحصیلی افزایش پیدا کند از طرفی برای شروع سال تحصیلی آینده دچار مشکل میویم بنابراین باید زمان مرور را فشردهتر برگزار کنیم و از ظرفیت پنج شنبه و جمعهها هم استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا اسفند ۷۰ درصد زمان بندی آموزش جلو آمده بود و ۳۰ درصد باقی مانده است، گفت: تلاش داریم تا سال تحصیلی را بدون هر گونه کاستی دنبال کنیم.
حاجیمیرزایی درباره افزایش حقوق معلمان و کارکنان اداری اظهار کرد: هم معلمان و هم کارکنان اداری شامل افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات شدند، اظهار کرد:با توجه به اینکه بررای معلمان از ظرفیت رتبهبندی فرهنگیان استفاده کردیم و بر اساس همین افزایش ۵۰ درصدی بود برخی از آنها با تغییر چندانی در حقوق مواجه نشدند درواقع برای ۳۲ درصد رقم افزایش زیاد نبود و برای ۶۲ درصد معلمان از ۵ تا ۵۰ درصد افزایش اعمال شد که اکنون با کارکنان دیگر دستگاهها همتراز شدند همچنین با دستگاههای بالادستی همچون سازمان امور اداری استخدامی و برنامه برای چگونگی حفظ رتبه بندی فرهنگیان در حال رایزنی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد سال ۹۸ این وزارتخانه گفت: آموزش و پرورش تلاش کرده است تا پوشش تحصیلی را به حداکثر ممکن برساند و ۹۸/۱۸ درصد پوشش افراد لازم التعلیم است که محقق شد.
او ادامه داد: در سال ۹۸ فعالیتهای مربوط به جبران خسارات زلزله و سیل را داشتیم و خوشبختانه با افزایش تعداد ساخت مدارس در کرمانشاه شاخص متوسط سرانه فضا در این استان افزایش پیدا کرد همچنین تعمیرات مدارس سیل زده را داشتیم، علاوه بر آن برگزاری المپیادهای درون مدرسهای را هم داشتیم.
حاجی میرزایی به اشاره به اجرای ماموریتهای این وزارتخانه در سال جاری گفت: مهمترین ماموریت ۹۹ اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است و بر این اساس راهبردهایی تولید شده است که بستههای تحولی برای آن تولید کردیم تا روند اجرایی محقق شود و از جمله این بستههای تحولی بسته مهارت آموزی است که با تمرکز بر درس کارآفرینی تلاش میشود تا دانش آموزان برای مهارت آموزی آماده شوند؛ درباره معانت تربیت بدنی تلاش داریم تا برای کنترل وزن و قد دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.
او اظهار کرد: در حوزه نوسازی مدارس به دنبال توسعه مشارکت عمومی مردم هستیم چراکه حدود ۳۰ مدارس ما نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی است که با مشارکت عمومی مردمی و آجر به آجر گذاشتن برای ساخت مدرسه محقق میشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاری سال و مسئولیت آموزش و پرورش در این حوزه گفت: تلاش داریم نسبت به شرایط موجود حرکتهایی قابل اعتنا داشته باشیم، بیش از ۸ سال از اجرای سند تحول میگذرد که اقداماتی خوبی هم داشتیم، اما هدفی که به طور خاص در صدد دستیابی هستیم این است که بخشی از دستاوردهای سند را در مدرسه به طور واقعیت ملموس شکل دهیم؛ به عنوان مثال داشتن یک مهارت برای زیستن ضرورت دارد و به دانش آموزان این فرصت را میدهیم که چنین مهارتی را در عمل تحقق ببخشند.